Netradio

Søg på humleborg

Public acces

Tilsynsmyndighed

Støtteforening

Flere lokale nyheder

Samarbejdspartner

Humleborg er medlem af:

Nu får borgerne yderligere adgang til hjælp, når de vil betjene sig selv digitalt. 

Ring 46 31 30 20 og få hjælp til selvbetjening.

 

Fra nu af kan alle i Fredensborg Kommune ringe på 46 31 30 20 mandag til torsdag fra 15 til 21, og fredag fra 15 til 18, og få hjælp til selvbetjening inden for det offentlige eller blive guidet rundt på kommunens hjemmeside.

Servicen er hjælp til selvhjælp og er måske særlig vigtig her og nu, hvor der kommer nye store digitale forandringer, fx den obligatoriske digitale postkasse.

I 2014 skal vi vænne os til at modtage breve fra det offentlige i den digitale postkasse. De borgere der mangler at få tilmeldt sig til digital postkasse skal i gang med det, og her er der naturligvis også hjælp at hente.

Samtidig vil der blive introduceret flere nye selvbetjeningsløsninger, fx affaldshåndtering, beboerindskudslån og byggetilladelser.

Det er Borgerservice i 6 kommuner, som har taget initiativ til den nye service, som betyder, at enhver kan ringe til kommunen, når de har fri og få hjælp til offentlige selvbetjeningsløsninger.
Kommunerne er Fredensborg, Furesø, Sorø, Frederiksværk, Holbæk og Roskilde.

Når du betjener dig selv på nettet, kan du gøre det når det passer dig bedst – ikke længere kun når det passer kommunen.

Samtidig frigør den digitale kommunikation ressourcer, der kan bruges på andre velfærdsopgaver.

”Mange borgere benytter i forvejen kommunens hjemmeside og borger.dk, og det viser, at vi er på rette vej, når det gælder digital kommunikation. Men vi vil gerne have endnu flere til at benytte de digitale platforme, og derfor udvider vi nu borgerservicen på dette område.

Der skal være mere hjælp at hente, når man på nettet sidder og har spørgsmål eller går i stå i en selvbetjeningsløsning.

Vi ved, at det kan hjælpe mange borgere at få svar og vejledning i deres eget tempo. Vi vil også gerne give et tilbud til dem, som på grund af arbejde eller lignende ikke kan benytte Borgerservice i den almindelige åbningstid, udtaler borgerservicechef Henrik Vendelbo.”

Derfor går 6 kommuner nu sammen om en aften-telefonordning, hvor dygtige medarbejdere sidder parat til at hjælpe borgerne med selvbetjeningen samt generel viden om det offentlige.
Erfaringen siger, at det ofte er de samme spørgsmål, borgerne har, uanset hvilken kommune, de bor i.

Borgere der af den ene eller anden grund ikke lykkes med den digitale selvbetjening, vil forsat have mulighed for at henvende sig på almindelig vis, fx telefonisk eller ved personligt fremmøde i åbningstiden.