110 turismeaktører var mødt op på Havreholm Slot for at udvikle pakker til den kommende sæson og for at høre om VisitNordsjællands nye netværk Camp Vino.

Budskabet var ikke til at tage fejl af… VisitNordsjælland har platformen til at komme ud over rampen, og medfinansiering fra aktørerne er et vilkår, hvis turismevæksten skal sikres fremadrettet.

Efter tre år med EU-finansierede projekter kan VisitNordsjælland nu sende de fælles udviklede oplevelseskoncepter ud på markederne Norge, Sverige, Tyskland, England og Danmark.

VisitNordsjællands digitale platforme skal være med til at bringe de gode oplevelser ud over rampen og videre ud i verden til turisterne.

Kongernes Nordsjælland er nu på niveau med konkurrerende danske destinationer.

Og skal momentum ikke bare holdes, men skal der også skabes vækst, kræver det en fælles indsats på nærmarkederne og en fælles markedsføringsindsats. Hertil har VisitNordsjælland skabt en helt ny forretningsstruktur.

 

 

- Tidligere har vi arbejdet meget med at informere gæsterne under opholdet.

Vores fokus fremadrettet bliver på hele værdikæden

– altså før, under og efter gæstens ophold.

 

 

Vi skal ud over rampen med de gode oplevelsesprodukter.

Det skal vi gøre sammen. For sammen kan vi meget mere, og sammen kan vi skabe et tryk på nærmarkederne. Vi inviterer til sammenskudsgilde.

Skal vi have flere besøg, flere gæster og flere overnatninger hertil, skal vi gå sammen, siger Birgitte Bergman, udvikling- og marketingschef VisitNordsjælland.

Strategien er pakker
Strategien er klar. Helt overordnet skal den medvirke til at turist- og oplevelsesbranchen i Nordsjælland udvikler og tilbyder nye oplevelsesmuligheder på en mere tilgængelig måde for flere gæster – og derigennem skaber større omsætning og flere arbejdspladser på destinationen.

- Og det kan vi kun sammen. Alene kan vi stå og råbe i en høstak. Sammen kan vi for alvor komme ud over rampen, siger Birgitte Bergman.

Og sammen blev der i den grad sparret og udvekslet ideer på dagens workshop. De 110 turismeaktører blev inddelt i fire grupper, der hver især skulle udarbejde forslag til oplevelsespakker til turisterne, aktørerne kunne gå sammen om i den kommende sæson. Bæroplevelser fra Rokkedyssegård blev kædet sammen med picnic-kurve, der kunne nydes på Skt. Helene Feriecenter.

 

Kronborg ville lave royale oplevelser med HamletScenen og bed & breakfast.

Lysten til at sammensætte egne pakker var stor og føres videre i Camp Vino-regi for de aktører, der melder sig ind i samarbejdet.

 

- For nu gælder det.

Fremover bliver netværksmøderne kun for turismeaktører, der er medlemmer. Dem håber vi selvfølgelig, der kommer rigtig mange af. For med et basismedlemskab til 5 kr. om dagen kan de fleste være med, siger Birgitte Bergman.

 

 

 

 

 

Fakta om Camp Vino:
Camp Vino er netværket for Nordsjællands ferie- og erhvervsturisme og for aktører, der har interesse i at fremme turismen og som vil arbejde med nye rejsetrends, nye mødeformer og tendenser, dele og få ny viden om turismen.

Og fremover bliver det kun for medlemmer.

Til gengæld er prisen 2000 kr. (ex. moms) eller 5 kr. om dagen for et medlemskab, så alle kan være med.