|
h.veiby j.
Denmark
posteringer 103 |
Skrevet - 21/01/2010 : 14:50:45
|
Det har altid undret mig at håndværkere og håndens arbejderes værdi underkendes af akademiker, de kulturelle og embedsmænd i offentlig tjeneste med fast løn og pension, selv under snestorm og sygdom. Når der skrives om personers betydning for mærkedage, om deres fingertryk på omgivelserne og indsats i deres by, så nævnes håndværkere aldrig. Med al respekt for Utzon, Krøyer, Jørgen Nash, Poul Nyrup, og advokater med møderet i Højesteret. Hvor ville de sove uden tag over hovedet, hvordan ville de gå uden sko og køre uden biler på ikke anlagte veje, hvor fra ville de få føden uden slagtere og gartnere og landmænd? Kunne de klare sig uden indlagt strøm og vand? De ville dø af sult og kulde, for deres selvværd mætter ingen, ikke en hel meter. Håndværkere er de egentlige kunstner, de skaber og har skabt tingene med deres fantasi, deres evner, deres hænder og deres kræfter og mod, for ikke at forglemme, ofte med førlighed som indsats. Håndværker i 65 år Holger Veiby
|
|
Ellen.Emmeluth
Denmark
posteringer 450 |
Skrevet - 22/01/2010 : 22:32:03
|
Kære Holger Veiby !
Klokken mangler lidt i at din fødselsdag er startet, men alligevel nu et stort tillykke herfra !
Jeg føler mig overbevist om, at "Fredensborg" aldrig glemmer dig og dit værk rundt omkring !!
Jeg tror og håber, du får en "festlig" dag helt i din ånd !
Med venlig hilsen Ellen Emmeluth, "Fredsgaarden", her.
|
|
h.veiby j.
Denmark
posteringer 103 |
Skrevet - 03/02/2010 : 18:18:37
|
Kopi af besked:Kære Holger Veiby !
Klokken mangler lidt i at din fødselsdag er startet, men alligevel nu et stort tillykke herfra !
Jeg føler mig overbevist om, at "Fredensborg" aldrig glemmer dig og dit værk rundt omkring !!
Jeg tror og håber, du får en "festlig" dag helt i din ånd !
Med venlig hilsen Ellen Emmeluth, "Fredsgaarden", her.
Oprindelig indsendt af Ellen.Emmeluth
Tak for de pæne ord, Ellen.
Venlig hilsen Holger Veiby
|
|
|
|